השאירו פרטים ונתחיל יחד את הסיפור הבא שלכם

הפלגה לקפריסין

יומן מסע – הפלגה לקפריסין

 

 

הפלגה לקפריסין בדרך כלל מיועדת לצבירת ימי ים למשיטי יאכטות. לצד התנסות בהפלגות רצופות, תרגול, בחינת היכולת האישית להסתגל לתנאים שאפרט בהמשך יש מקום מכובד להתנתקות ולחופש האולטימטיבי.

במסגרת מועדון שייט דרך הים חיפה התארגנה הפלגה לקפריסין, ימים חמישי עד ראשון.

עלות – 2000 ש"ח לחבר מועדון וכ-2200 ש"ח למי שאינו חבר. 

המועדון מארגן כמעט הכל, יאכטה מאובזרת, היתרי נסיעות וכל הבירוקרטיות שקשורות למסע מהסוג הזה כך שלפחות זה נחסך מאתנו. אני הקפדתי להתעדכן על התהליך שאינו מסובך מאד אבל מצריך דקדקנות.

לפגישה שלפני ההפלגה, בערך 4 ימים לפני  נפגשנו במועדון לתדריך ולפגישה עם כל המפליגים. את חלקם הכרתי לפני כן וחלקם לא. כמובן שיש חששות אבל די מהר הבנתי שלכולם יש כוונה ברורה לגרום להפלגה להיות מטורפת מכל הבחינות.בצוות, 7 סקיפרים מתחילים  וסקיפר ראשי שאחראי על הכול מצוות מדריכי המועדון. 

חלקנו משימות, מי קונה מה, רשימת אוכל, נקבע גזבר לכספים, וכל אחד תרם כ- 200 ש"ח לקניות והמשך הוצאות המסע ייקבע בהמשך על פי צריכת הדלק ועלויות עגינה במרינה. בסכומו של דבר העלות הכוללת הייתה כ תוספת תשלום של כ- 400 ש"ח אולי קצת פחות.

בתפריט – אוכל שקל להכין במטבח קטן של יאכטה  הרבה בירות, מים לשתייה, וויסקי חטיפים  עוגיות.

חמישי בבוקר 07:00 – נפגשים במריה בנמל הקישון ליד אודליה 1 – יאכטה מסוג בוואריה 39 פיט שזה בערך 13 מטר אורך ובערך 3.75 מטר רוחב. מעמיסים ציוד בזריזות, מתחלקים לקבינות שינה – 2 בכל קבינה. מתירים חבלים ושטים כ 50 מטר (וזו הפעם האחרונה שמשתמש בשיטה המטרית ועובר למייל ימי כי זו השפה האוניברסלית בים ) ונקשרים לרציף משטרת הגבולות לבדיקת דרכונים. עשר דקות  סגריה אחרונה – הפלגה נטולת עישון – לא ביג דיל, ושוב מתירים חבלים ויוצאים לים. הכיוון  קורס 318 מעלות – צפון מערב לכיוון לימסול קפריסין. הרוח נושבת מול חרטום הספינה מה שלא מאפשר הפלגת מפרשים בגבולות הזמן שלרשותנו. תאורטית אפשר לגלסס – כלומר לשוט בזויות לרוח הקדמית ולהחליף כיוון כל כמה מיילים. זו הפלגה נכונה יותר מבחינת המפרשנות אבל לוח הזמנים הקציב לנו כ 24 שעות הפלגה ישירה וגילסוס (יש מילה כזו ? ) יאריך את הדרך ואת הזמן. לכן הפלגה עם מנוע  1800 סלד  מהירות 6 קשר ( 1 קשר = 1.85 קמ"ש ).לפנינו דרך של כ 150 מייל ימי.  

חיפה מתחילה להתרחק. לאט לאט הקליטה בטלפונים נחלשת עד מצב של אפס קליטה להקשר לעולם החיצון, עבודה משפחה, טרדות העולם נשארים מאחור. חופש אמיתי. לוקח זמן עד שחיפה נעלמת לגמרי. אחרי כמה שעות גם חיפה לא נראית ומסביב רק כחול של הים. הספינה מתנדנדת לכל הכיוונים – זה הזמן שמי שרגיש למחלת ים מתחרט שנולד אבל בצוות אצלנו כולם קילרים – שזה המונח הימי למי שחש טוב בים או  לפחות מתפקד היטב לעומת פלאט שזה ההפוך.

הבירות יוצאות, שותים לחיים ועוד לחיים ועוד קצת. מנשנשים ומתחילים להכיר אחד את השני. זה תהליך שבים יחסית קצר. הסביבה הצפופה המטרה המשותפת ובעיקר הכוונה של כולם לכייף גורמת לכולם להתחיל להיפתח, לצחוק לדבר וליהנות. בין לבין הסקיפר הראשי  להלן סקיפר, עונה על שאלות, מלמד אותנו ניואנסים של הפלגה, וכל מה שצריך על מנת שבעתיד נוכל להוציא הפלגה כזו באחריות מלאה.

על הקורס 318 מופקד הג'י פי אס שמחובר להגה האוטומטי. בלחיצת כפתור מתחבר וקורס ההפלגה נשמר .

שגרת ההפלגה – תמיד לפחות שניים בעמדת תצפית ותפעול היאכטה . בפועל במשך היום כולם נמצאים בקוקפיט ( אזור ישיבה , הגה ומכשירי הפלגה ) כך שכולם נוטלים חלק .

לא קשה להשתעמם, למי ממש מתעקש. אני בחרתי להיות ערני לכל ניואנס בהפלגה. מכשירים, כיוון, רוח, כיוון גלים כך שלא מצאתי עצמי משתעמם לרגע.

ערב / לילה – לקראת השעה 18:00  מתחילים דמדומים. משתדלים לסיים ארוחות ערב בשעות האור, אנחנו לא הקפדנו על זה. ארוחת ערב- ספגטי בולונז – אחד הטובים, שבישלו שניים מהצוות.

כשמחשיך – זה לא דומה לחושך שיש באזורי המגורים שלנו. חושך מלא – שחור. התאורה היחידה היא מאורות הניווט – ירוק מימין אדום משמאל, אור קטן בירכתיים ואור קטן בראש התורן שמטרתם לסמן לספינות אחרות איזה סוג ספינה אנחנו, ועל פי זה נקבעים סדרי פינוי דרך וזהירות ובטיחות ימית. לאט לאט יוצאים הכוכבים. למי שלא חווה את זה – לטעמי זו אחת החוויות החזקות. אין זיהום תאורה, וכל הכוכבים ברורים ומאירים את הדרך. שביל החלב מופיע בצורה ברורה.

מחלקים משמרות של שניים ומתחילים סבבים של שינה ומשמרת . בזמן משמרת משגיחים על הסביבה , ומנסים לראות מרחוק אוניות וספינות שחולפות . מפעם לפעם מופיעים אורות באופק והזיהוי של הספינה הכיוון שלה , וכל המידע עליה נמצא במכשיר הג'י פי אס . מצאתי עצמי מחכה להתרגשות של ספינה באופק – זה גם מעביר את הזמן ומעניין .

06:00- מתחילה זריחה . קצת קריר . לאט לאט האור עולה , כל הצוות מתחיל להתעורר , קפה ועוד קפה . שוב טורפים משהו .  לקראת השעה 10:00 מתחילים לראות את קפריסין ומתחילים להתארגן לקראת הגעה למרינה . סדר כללי בספינה , עולים בקשר מול מרינה לימסול – גם זה סוג של תרגול נוהלי קשר בינלאומיים . מקבלים הנחיות ונכנסים למרינה . נקשרים ברציף של משטרת הנמל . הסקיפר נבלע במשרד עם הדרכונים , ואנו מקבלים הנחיה לרציף אורחים במרינה . במקרה הזה רציף E   שמיועד לאורחים .

התרשמות כללית – מרינה 5 כוכבים . נקי  עד מצוחצח , מאד מסודר , לא מעט ספינות מטורפות . גם מפרשיות וגם מנועיות . אודליה 1 נראית קצת פושטית ליד ספינות האוליגרכים אבל למי אכפת .

הקפריסאים מסבירי פנים . מאד ששים לעזור ולסייע . המרינה מוקפת בבתי קפה ומסעדות . מחירים זולים ביחס לישראל .  שירותים ומקלחת במרינה ברמה גבוהה מאד . זה אגב חלק חשוב ביותר במרינה ולא לזלזל בחשיבותו .

מכאן – בערך 30 שעות בלימסול . עיר תיירות ואוניברסיטה . מלא צעירים  פאבים , בתי קפה , שווקים קטנים . רחובות ציוריים  והכל בסגנון קפריסאי יווני . טיילנו קצת  . חובבי השופינג חזרו עמוסים . בערב התארגנו והזמנו מקום בטברנה מומלצת ששכחתי את שמה . יש לא מעט כאלו כך שפשוט אפשר לשאול את המקומיים ולקבל הכוונה.

בעבור 30 אירו , ארוחה יוונית עם מיליון מנות שמוזרמות לשולחן , מוזיקה יוונית עם להקה מקומית , הרבה אוזו , מסביב רק מקומיים . אנחנו התיירים היחידים . ככל שהערב מתקדם והאוזו מדלל את הדם של כולם , האווירה נהיית רועשת יותר ועליזה . ריקודים יוונים , לעיתים על הכסאות והשולחן . את ניפוץ הצלחות מחליפה חבילת מפיות נייר שהמלצרים מחלקים כל הזמן ומעיפים באוויר .

סהכ ערב מאד אותנטי . מומלץ מאד.

בוקר שבת – סבוב אחרון בעיר לימסול , קצת הצטיידות לקראת הדרך חזרה . שוב מקלחת אחרונה , ועושים דרכנו לרציף המשטרה להחתמת הדרכונים ותשלום . כ 75 אירו העגינה לכולנו . מחיר סביר מאד ביחס לתמורה . לא לשכוח שזה מחוץ לעונה ובעונה הבוערת זה קצת יותר יקר. אגב  מרינות אחרות גובות מחירים אחרים וניתן לברר מראש במייל .

לקראת 14:00 יוצאים לים. רוח צד / גבית  18 קשר  ים גלי יחסית מהירות 7-8 קשר. לא רע בכלל. מרימים מפרש ראשי  פותחים חלוץ  קורס 132 לכיוון חיפה . ברוח נמשכת בעוצמה הזו עד הלילה ואז מתחילה להיחלש . לקראת 02:00 מקפלים מפרשים ומפעילים מנוע . לחיפה מגיעים בערך ב 14:00 – בקורת דרכונים , חוזרים לרציף הבית של אודליה 1  ניקיון תדלוק ונפרדים.

לסיכום – הפלגה שחלקה אינטנסיבי וחלקה מאד רגוע, מתאים מאד לכל מי שרוצה להשלים ימי ים אבל גם לכאלו שאינם בתחום ורוצים לחוות.

סכמנו כולנו שזו אחת ההפלגות היותר טובות של כולנו.

עד היעד הבא …

 

 

טיול לסין - עידו שיינגוט
טרק במונטנגרו
סיפורו של מטייל בטרמפים – 160,000 ק"מ בלי להוציא כסף
שביל ישראל מקטעים 1-5 - המלצות, טיפים, חוויות!
שביל ישראל קטעים 6-10 - גל גולדשטיין
טיול במקסיקו
טיול משפחתי במונטנגרו
דרום אפריקה 2 - דרך הגנים
טיול לסין - מסע לעולם אחר טיול לסין - עם רוח פראית! אנשים נוטים להשתמש בביטוי המזרח הרחוק לעתים קרובות. מה שמעניין בביטוי הזה הוא שהמקום ה"רחוק" הזה בעצם לא..
יומן מסע טרק במונטנגרו – רועי ניקלס   טרק במונטנגרו - בדיוק מה שאתם רוצים! הצטרפו לרוח פראית למסעות למונטנגרו!   טיול שהדרכתי עם חברת  רוח פראית במונטנגרו! מונטנגרו היא מדינה..
סיפורו של מטייל בטרמפים – 160,000 ק"מ בלי להוציא כסף סיפורו של מטייל בטרמפים – 160,000 ק"מ בלי להוציא כסף   ג'מי מרי, צעיר צרפתי, העביר 5 שנים מחייו בתפיסת..
שביל ישראל מקטעים 1-5 מקטע 1 - מבית ספר שדה אילת ועד חניון הר יהורם - 14 ק"מ מים במהלך ובסוף היום - חניון הר יהורם אוכל - מאילת להצטייד ל-2.5..
שביל ישראל קטעים 6-10 שביל ישראל קטעים 6-10 - גל גולדשטיין יום 6 מספר ק"מ צפוי:  23   חניון התחלה חניון שחרות/חניון רוכבי הגמלים   חניון סוף חניון צומת שיזפון/..
  טיול במקסיקו - אודי אוזדור טיול במקסיקו - רוח פראית   כמה מילים שמסכמות את מקסיקו לפני שנתחיל מה יש במקסיקו? הכל! גן עדן!! מקומות מרהיבים ביופיים ובשקט שלהם: חופים,..
טיול משפחתי במונטנגרו – גיל   יום שבת 9.9.17 טיסה מת"א לטיבט (Tivat), נחיתה בצהרים, לוקחים את הרכב שהשכרנו, יוצאים צפונה לזאבליאק (Žabljak). נסיעה כ-4 שעות כולל עצירה בדרך. מגיעים..
  יומן מסע דרום אפריקה חלק 2 – דרך הגנים   דרך הגנים ה"רשמית" לפי המקומיים מתחילה בעיירה הרמנוס ומסתיימת בעיר פורט אליזבת. בפועל, אפשר להגיד שהדרך היפה יותר מתחילה..
לעמוד השרותים שלנו

Talk to us

מוכנים להתרגש?
השאירו לנו פרטים ונתחיל יחד את הסיפור הבא שלכם

קידום אתרים ובניית אתרים קידום אתרים ובניית אתרים