השאירו פרטים ונתחיל יחד את הסיפור הבא שלכם

טיול ברומניה – 8 ימים עם רכב – אור קצב

טיול ברומניה – 8 ימים עם רכב

טיול ברומניה – רק עם רוח פראית!

טסנו לרומניה ל8 ימים לטיול בהרי הקרפטים.

הטיסה הייתה באמצע אוקטובר מה שגרם לנו קצת לחשוש ממזג האוויר ובדיעבד המסקנה הייתה שתקופת הסתיו היא אחת התקופות היפות ביותר באירופה – בגלל השילוב של צבעי השלכת ביערות והפסגות המושלגות.

לפני קניית טיסות לרומניה צריך לבדוק מזג אוויר ולהיערך למזג אוויר קר ולקוות שלא ירד גשם.

לשמחתנו, בשבוע לפני שהגענו היה שבוע סוער, שצבע את כל הפסגות של ההרים בלבן.

בשבוע "שלנו" הייתה שמש ומעט מאוד עננים – מזג אוויר מושלם לטייל!

(אני ירשום את כל השמות של המקומות גם באנגלית כי אין הרבה קשר בין מה שרשום לאיך שהוגים את זה…)

טיול ברומניה - אור קצב

טיול ברומניה – אור קצב

יום 1 – נחיתה + מכרות מלח ונסיעה לסינאיה

נחתנו בבוקרשט ושכרנו רכב עוד מהארץ.

אנחנו פחות אנשים של ערים אז ישר נסענו צפונה לכיוון ההרים.

הנחיתה שלנו הייתה מוקדם בבוקר מה שאפשר לנו לנצל את כל היום. נסענו לסלניק (Slănic) עיירה קטנה מצפון לבוקרשט ששם יש מכרות מלח שקיבלנו הרבה המלצות עליהם.

הדרך אל הכפר יפיפייה ועוברת דרך כל מיני כפרים קטנים. כשהגענו גילינו שהמכרות סגורים באותו יום מה שקצת ביאס אותנו אבל המשכנו הלאה לכיוון סינאיה (Sinaia) ובושטן (Buşteni), עיירות למרגלות הר הבוצ'ץ, שם תכננו להעביר את הלילה.

אנחנו קבענו מראש חדר אצל משפחה בבושטן מה שבדיעבד היה טעות וההמלצה היא לישון בסינאיה שיש בה הרבה יותר חיים ומקומות לשבת בהם בערב.

יום 2 – סינאיה ואגם בולבוץ – טיול ברומניה

קמנו בבוקר וניסינו לדבר עם המשפחה שישנו אצלה בלילה הראשון, האישה ידעה בקושי אנגלית והבעל לא ידע בכלל. בשיחה – חצי ברומנית (אנחנו לא יודעים רומנית אבל זה לא הפריע להם לדבר אתנו ברומנית), חצי באנגלית הצלחנו לקבל מהם כמה המלצות על מסלולי טיול באזור ויצאנו לדרך.

נסענו לסינאיה שם יש את המבצר של סינאיה (Mănăstirea Sinaia), מבצר מרשים וממוקם במקום מהמם, יש אפשרות להיכנס לעשות סיבוב בתוך המבצר.

משם המשכנו לכיוון אגם בולבוץ (bolboci) שנמצא בין רכסי הבוצ'ץ.

הדרך לאגם היא בדרך מפותלת שעולה להרים וחוצה רכסים בתוך יער. תוך כדי הדרך יש נקודות מדהימות לעצור לתצפית על הנוף על רכסי הרים מושלגים (לפחות בעונה שטיילנו) ויערות במרחבים עצומים.

האגם עצמו יפיפה והדרך נוסעת לאורך האגם ויש אפשרות גם להקיף אותו.

אנחנו עצרנו על הגדה לפיקניק ארוחת צהריים שקנינו מראש.

בהמשך הכביש נוסעים ליד נחל שמוביל למהרה עתיקה (Peștera Ialomiței) וענקית, הולכים בתוך המהרה בערך חצי שעה לכל כיוון, מומלץ מאוד!

אנחנו נשארנו לישון במלון קרוב למהרה בשם Hotel Peștera, מלון מפנק עם נוף מהמם של הרים מכל כיוון.

יום 3 – מסלול על הר הבוצ'ץ ונסיעה לבראשוב – טיול ברומניה

בבוקר נסענו דרך הצד השני של האגם לCabana Piatra Arsă, בקתה על פסגת ההר, שם חנינו את הרכב והלכנו ברגל על הרכס לכיוון babele שם יש אבנים בצורות מיוחדות ובעיקר נוף מהמם!

הדרך לשם הייתה חווייתית כי הלכנו דרך שלג שלא הלכו בו לפנינו ופילסנו לעצמנו את הדרך.

כל המסלול, הלוך וחזור כולל עצירה בפסגה לקפה לוקח בסביבות 3-4 שעות וההליכה נוחה ולא קשה (בעיקר אם אין שלג).

כשחזרנו לרכב עצרנו בבקתה לשתות מרק חם והתחלנו את הדרך לבראשוב.

יום 4 – מסלול 7 הסולמות ובראשוב – טיול ברומניה

מסלול 7 הסולמות הוא מסלול שיוצא מעיירה בשם timisu de jos שנמצאת לא רחוק מבראשוב, בכניסה לעיירה יש שילוט לתחילת המסלול.

המסלול הוא ברמת קושי בינונית וההליכה היא לאורך נחל בשביל הליכה נוח יחסית, מה שקצת מקשה על המסלול זה קצת עליות וירידות אבל המסלול לוקח בסביבות ה40 דקות – שעה עד לתחילת המסלול של הסולמות. בכניסה למסלול יש בקתה שלוקחת תשלום על הכניסה (סטודנטים תביאו כרטיס סטודנט).

משם נכנסים לקניון צר שעולה עם הסולמות במעלה הנחל, ליד מפלים והירידה היא דרך מסלול הליכה. מסלול ממש מגניב!

אחרי שחוזרים חזרה לבקתה יש אפשרות לחזור ברגל או לחזור דרך מסלול של 22 אומגות שעוברות מעל לנחל לאורך כל הדרך שעלינו בה.

חוויה ממש מגניבה אבל לא מתאימה לכל אחד כי הם נותנים הסבר בהתחלה על איך לחבר את האומגה ושולחים אתכם לבד לכל הדרך…

כל המסלול לוקחת בסביבות ה4 שעות וממש מומלץ!

מהמסלול חזרנו חזרה לבראשוב והלכנו לפריי וולקין טור בעיר העתיקה בצהריים.

מעניין למי שרוצה לשמוע קצת על ההיסטוריה של העיר ועל רומניה באופן כללי.

גילינו את הקיורטוש (!!!) מאפה שהוא בכלל הולנדי או משהו כזה אבל הם אוהבים להכין אותו בדוכנים חם וטעים.

אחרי מנוחה קלה הלכנו לאכול בערב במסעדה מעולה בשם la ceaun (הטאבון ברומנית).

יום5 – בראן, אנדרטת אסון המסוק, זרנשט ופאגראש – טיול ברומניה

בבוקר נסענו לכיוון בראן (bran) דרך כביש E1 שנוסע לפואנה בראשוב.

הדרך מפותלת ויפה אך בעונה שאנחנו היינו לפחות אין יותר מידי מה לעשות בעיירה (אנחנו לפחות לא מצאנו), בחורף זאת עיירת סקי ממש מוצלחת לפי מה שאומרים.

בהמשך הכביש יש מבצר יפה ממש שאפשר לטייל בו והנוף משם מהמם בשם Cetatea Râșnov.

מהמבצר נסענו לכיוון טירת בראן שיש עליה כל מיני אגדות על דרקולה.

כשהגענו לשם התרשמנו בעיקר מאיך שהיא נראת מבחוץ, אבל הכל שם היה נראה לנו קצת תיירותי מידי אז הסתפקנו בלעשות פקל קפה מול הטירה.

משם המשכנו לכיוון העיירה סימון (Șimon) לכיוון אנדרטה לזכר מסוק של צה"ל שהתרסק ברומניה בשנת 2010.

הדרך לאנדרטה ממש יפה והעיירה סימון מקסימה ממש.

אפשר להגיע לאנדרטה עם הרכב והאנדרטה יפה ומרגשת מאוד, תלויים דגלי ישראל ורומניה ביחד ויש מקומות להדליק נר לנופלים.

מומלץ מאוד לעבור שם.

משם נסענו לזרנשט (Zărnești) משם אפשר לצאת להמון מסלולי טיול, אבל בגלל שהיה כבר צהריים, החלטנו ללכת למסלול קצר בתוך קניון נחמד.

מומלץ להגיע למשרד התיירות בעיירה ולקבל המלצות, הם ממש נחמדים שם!

אחרי שסיימנו את המסלול נסענו לעיירה פאגארש )Făgăraș) כדי לישון שם, כי למחרת רצינו לצאת מוקדם לכיוון הטראנס פאגארש.

פאגארש זאת עיר קטנה ולא כל כך מתויירת אבל ממש חמודה.

יום 6 – מבצר פאגארש וטראנס פאגארש – טיול ברומניה

בבוקר הלכנו למבצר פאגארש שהוא מיוחד משאר המבצרים בגלל שיש בו שני חלקים, אחד שמשחזר את התקופה העתיקה דרך מוזיאון יפה מאוד וחלק שהוא יחסית מודרנית שהיה בו כלא עם תאי עינויים לפני כמה עשורים בודדים.

משם נסענו לכיוון הטראנס פאגארש.

הטראנס פאגארש הוא כביש שחוצה את רכס הפאגארש, הרכס הכי גבוה ברומניה.

הכביש מפותל מאוד אבל מסודר ועולה לגובה של 2000 ומשהו מטר.

חשוב להגיד שהכביש הזה פתוח רק בתקופות מסויימות בשנה בגלל שלגים וחשש ממפולות אז שווה לבדוק לפני הנסיעה לשם אם הוא פתוח דרך האתר שלהם.

באמצע הדרך יש מסלול הליכה קצר למפל יפה ממש!

ההליכה לא קשה כל כך חוץ מקטע קצר של עליה ששווה את המאמץ!

בהמשך הדרך למעלה עם הכביש הכל נהיה שלג מסביב וזאת הייתה חוויה מגניבה. בנקודה הכי גבוהה של הכביש יש אגם שנמצא בין הרים מושלגים.

עשינו סיבוב מסביב לאגם ושתינו שוקו חם ומפנק ופפנאש, קינוח רומני ממש טעים, כדי להתחמם.

החלטנו מראש שאנחנו רוצים לישון באחת הבקתות שעל הרכס ולא לנסוע הרבה שעות אז לא הרבה אחרי המעבר של הפסגה עצרנו וישנו בבקתה ממש על הנחל במלון Hotel Siesta.

(יש גם חדרים במלון אבל אנחנו בחרנו את הבקתה).

יום7 – נסיעה לבוקרשט – טיול ברומניה

קמנו בבוקר עם קפה על הנחל והתחלנו את הנסיעה חזרה לבוקרשט.

בנסיעה רצוף לוקח בערך שלוש וחצי שעות להגיע לבוקרשט אבל עצרנו בכמה נקודות בדרך.

הכביש מקיף בשלב מסוים אגם גדול ויפה ובקצה שלו רואים את הסכר שיוצר את האגם שיש לו צורה ממש מיוחדת ויפה!

בהמשך הדרך יש אפשרות לעצור ולעלות למבצר שמשקיף על האזור, אנחנו לא עלינו אבל אומרים שזה יפה.

משם הנסיעה היא בכביש ראשי ומהיר עד לבוקרשט. בכניסה המערבית לבוקרשט יש מרכז קניון גדול  (Militari Shopping) עם חנויות זולות יחסית.

הורדנו את הדברים במלון ויצאנו לעיר העתיקה שבלילה היא מלאה בברים, מסעדות ומסיבות, אכלנו, שתינו וסיימנו את היום.

יום 8 – טרמה וטיסה

הטיסה שלנו הייתה בלילה של אותו יום אז היה לנו יום שלם להסתובב בבוקרשט.

יש מספיק חומר על בוקרשט אבל דבר שאסור לפספס זה את הבית קפה Coffeöl שמכין מילק-שייקים ומשקאות מפנקים במיוחד!!!

בצהריים נסענו לטרמה להתפנק קצת עד הטיסה.

טיפים טיול ברומניה :

• אל תקבעו חדרי שינה מראש לאורך כל הטיול. הטיול עם רכב מאפשר ממש גמישות במקומות הלינה ובמהלך הטיול והיום עם booking זה ממש פשוט להזמין חדר במלון מעכשיו לעכשיו במחירים ממש טובים.

• אם אתם סטודנטים תביאו אתכם את הכרטיס, הוא נותן הנחה של 50% כמעט בכל מקום.

• האוכל ברומניה לא להיט אבל המתוקים שלהם מדהימים! זה לא זמן לדיאטה.

רוצים לטייל עם רוח פראית בעולם? לחצו כאן!

רוצים לטייל איתנו במזרח אירופה?

רוצים לעשות טיול טרקים במונטנגרו?

אולי תרצו טיול מאתגר בקירגיזסטן ?

טיול טבע במונטנגרו לסטודנטים

צור קשר

טרק בדרום קירגיזסטן

טיול ברומניה - 8 ימים עם רכב - אור קצב
טרק במונטנגרו
טיול לסין - עידו שיינגוט
חופשה בזנזיבר
טיול משפחתי במונטנגרו
שביל ישראל מקטעים 1-5 - המלצות, טיפים, חוויות!
יומן מסע לנפאל - רועי ניקלס
סיפורו של מטייל בטרמפים – 160,000 ק"מ בלי להוציא כסף
טיול ברומניה - 8 ימים עם רכב טיול ברומניה - רק עם רוח פראית!   טסנו לרומניה ל8 ימים לטיול בהרי הקרפטים. הטיסה הייתה באמצע אוקטובר מה שגרם לנו קצת..
יומן מסע טרק במונטנגרו – רועי ניקלס   טרק במונטנגרו - בדיוק מה שאתם רוצים! הצטרפו לרוח פראית למסעות למונטנגרו!   טיול שהדרכתי עם חברת  רוח פראית במונטנגרו! מונטנגרו היא מדינה..
טיול לסין - מסע לעולם אחר טיול לסין - עם רוח פראית! אנשים נוטים להשתמש בביטוי המזרח הרחוק לעתים קרובות. מה שמעניין בביטוי הזה הוא שהמקום ה"רחוק" הזה בעצם לא..
חופשה בזנזיבר - לילך שורר חופשה בזנזיבר - רוח פראית! טיסות סדירות וישירות מתבצעות דרך חברת ארקיע וישראייר. מומלץ בארקיע!! באוקטובר 2016 יצאנו אני ובן זוגי, לחופשה של שבוע באי..
טיול משפחתי במונטנגרו – גיל   יום שבת 9.9.17 טיסה מת"א לטיבט (Tivat), נחיתה בצהרים, לוקחים את הרכב שהשכרנו, יוצאים צפונה לזאבליאק (Žabljak). נסיעה כ-4 שעות כולל עצירה בדרך. מגיעים..
שביל ישראל מקטעים 1-5 מקטע 1 - מבית ספר שדה אילת ועד חניון הר יהורם - 14 ק"מ מים במהלך ובסוף היום - חניון הר יהורם אוכל - מאילת להצטייד ל-2.5..
יומן מסע לנפאל - רועי ניקלס יומן מסע לנפאל - ברוח פראית   הנחיתה בקטמנדו יצאתי מהארץ ב14/3/2016 לנפאל לטיול של חצי שנה במזרח. הנחיתה בנפאל היתה קשוחה, הזויה ומוזרה..
סיפורו של מטייל בטרמפים – 160,000 ק"מ בלי להוציא כסף סיפורו של מטייל בטרמפים – 160,000 ק"מ בלי להוציא כסף   ג'מי מרי, צעיר צרפתי, העביר 5 שנים מחייו בתפיסת..